یک ستارهدو ستارهسه ستارهچهار ستارهپنج ستاره (3 رای داده شده, میانگین: 4٫00 از 5)
Loading...
کتاب کارآفرینی دیجیتال
کارآفرینی دیجیتال

کارآفرینی دیجیتال جاناتان پی الن

کارآفرینی دیجیتال (Digital entrepreneurship)

در این بخش سعی بر این دارم تا در مورد کارآفرینی دیجیتال صحبت کنم. من سعی می‌کنم به‌طورکامل کتابی تحت عنوان Digital entrepreneurship (کارآفرینی دیجیتال) ترجمه کنم و در اختیار شما قرار دهم. امیدوارم برای دوستانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار می‌باشند و دنبال یک روال “الف تا ی” هستند تا اینکار را اصولی انجام دهند، این اطلاعات و کتاب مفید واقع شود. نویسنده کتاب جاناتان پی الن استاد دانشگاه دانشکده مدیریت، دانشگاه سانفرانسیسکو، ایالات‌متحده است و کتاب منتشر شده در سال 2019 میلادی می‌باشد.

در مورد موضوع کتاب کارآفرینی دیجیتال

فناوری عصر جدید، کارآفرینی را امکان‌پذیر کرده است، زیرا کارآفرینان ابزارهای دیجیتالی جدیدی را پیدا می‌کنند و توان سرمایه‌گذاری‌های جدیدتر را پیداکرده تا از فرصت‌های تجاری در سراسر جهان بهتر استفاده کنند.

این کتاب برای شروع سرمایه‌گذاری‌های جدید، راهنمایی‌های ویژه‌ای را در اختیار دانشجویان و تمام افراد مشتاق راه اندازی کسب و کار قرار می‌دهد.

با رویکرد award-winning، نویسنده خوانندگان را از طریق فرآیند لین استارت‌آپ (lean startup) یا استارت آپ ناب راهنمایی می‌کند و از رویکرد “ digital-first” برای کارآفرینی استفاده می‌کند.

دانش آموزان یا دانشجویان با استفاده از این کتاب با درک بهتر مدل‌های مختلف کسب و کار دیجیتال، مهارت‌های تحلیلی برای سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال و انتقال از نمونه‌های اولیه به محصول (prototype to product) را با اطمینان می‌آموزند.

منابع آنلاین مانند اسلایدها، برنامه درسی و تمرینات کلاسی شما را ترغیب می‌کند تا یک فضای تعاملی و پویا داشته باشید.

جاناتان آلن استاد دانشگاه دانشکده مدیریت، دانشگاه سانفرانسیسکو، ایالات‌متحده است.

کپی‌رایت کتاب کارآفرینی دیجیتال به شرح زیر است:

First published 2019

by Routledge

52 Vanderbilt Avenue, New York, NY 10017

and by Routledge

2 Park Square, Milton Park, Abingdon, Oxon, OX14 4RN

Routledge is an imprint of the Taylor & Francis Group, an informa business

© 2019 Taylor & Francis

The right of Jonathan P. Allen to be identified as author of this work has

been asserted by him in accordance with sections 77 and 78 of the

Copyright, Designs and Patents Act 1988.

All rights reserved. No part of this book may be reprinted or reproduced

or utilised in any form or by any electronic, mechanical, or other means,

now known or hereafter invented, including photocopying and recording,

or in any information storage or retrieval system, without permission in

writing from the publishers.

Trademark notice: Product or corporate names may be trademarks

or registered trademarks, and are used only for identification and

explanation without intent to infringe.

Library of Congress Cataloging-in-Publication Data

A catalog record for this title has been requested

ISBN: 978-1-138-58367-2 (hbk)

ISBN: 978-1-138-58369-6 (pbk)

ISBN: 978-0-429-50656-7 (ebk)

Typeset in Helvetica

by Apex CoVantage, LLC

Visit the eResources: www.routledge.com/9781138583696

فهرست کتاب کارآفرینی دیجیتال به شرح زیر است:

پیشگفتار کتاب کارآفرینی دیجیتال چه مواردی را مطرح می‌کند

کارآفرینی در دنیای دیجیتال

آیا می‌خواهید چیز جدیدی را شروع کنید؟ آیا ایده‌ای برای ایجاد محصول بهتر یا روش بهتر برای انجام کارها دارید؟ آیا می‌خواهید بنیان‌گذار کسب و کار جدیدی باشید که به دیگران خدمت کند ، به اهداف شما برسد و ارزش‌های شمارا منعکس کند؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید.

علاقه به کارآفرینی احتمالاً هرگز این‌قدر بزرگ و شدید نبوده است. برخی کارآفرینان طبق شرایط خاص مجبور به اقدام هستند، اما برای برخی دیگر کارآفرینی، دستیابی به یک رویای مادام‌العمر، تلاش برای زندگی پرمعناتر و رضایت‌بخش‌تر است.

اگر هدف شامل تبدیل‌شدن جهان به مکانی بهتر برای زندگی باشد، کارآفرینی یکی از مهم‌ترین و قدرتمندترین سازوکارها برای تغییر جهانی است که به‌طور فزاینده‌ای توسط کسب‌وکارها هدایت می‌شود.

تحول دیجیتالی کسب‌وکار، جامعه و بسیاری از موارد دیگر را تغییر می‌دهد و کارآفرینی نیز از این تغییر مستثنی نخواهد بود. هدف این کتاب معرفی این دنیای نوظهور کارآفرینی دیجیتال و انجام کسب و کار در آن است. هدف ما این است که شما، خواننده را توانمند سازیم، از قدرت فناوری جدید برای کارآفرینی استفاده کنید و از خطرات جدید آن پرهیز کنید.

افرادی که از بدو تولد در اینترنت تجاری (commercial Internet) بوده‌اند، “بومیان دیجیتال” (digital natives) نامیده می‌شوند و ما فکر می‌کنیم که کسب‌وکارهای جدید در این دوره “بومیان دیجیتال” نیز خواهند بود.

توجه داشته باشید که این کتاب پیشینه فنی قبلی را در نظر نمی‌گیرد.

یکی از بهترین راه‌های یادگیری کارآفرینی از طریق تجربه در دنیای واقعی است و کارآفرینی دیجیتال باعث می‌شود ایجاد محصولات و خدمات جدید و دستیابی آن‌ها به دست مشتریان بالقوه بسیار آسان‌تر شود. فرایند یادگیری مورداستفاده در این کتاب برای کمک به شما در ایجاد یک کسب‌وکار دیجیتال جدید است.

این کتاب گام‌به‌گام شمارا با یک نسخه ساده از فرآیند کارآفرینی دیجیتال راهنمایی می‌کند:

انتخاب یک ایده کسب‌وکار دیجیتال، ساخت نمونه اولیه (prototype)، آزمایش ایده کسب‌وکار روی مشتریان بالقوه و راه اندازی کسب‌وکار.

از این کتاب می‌توان به‌عنوان مقدمه‌ای مستقل برای کارآفرینی، یا به‌عنوان مکمل دوره کارآفرینی سنتی استفاده کرد که به دنبال به‌روز کردن مطالب آن برای دوره دیجیتال است و کارهای بیشتری در پروژه می‌افزاید (منظور کارهای مثبتی هست که برای بهبود پروژه اضافه می‌کند). روش آموزش کارآفرینی دیجیتالی مورداستفاده در این کتاب، در درجه اول برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد کسب‌وکار تدوین‌شده است.

فناوری دیجیتال، ایجاد کسب و کار جدید را از بسیاری جهات آسان‌تر می‌کند و این کتاب به خواننده کمک می‌کند تا از این تغییرات استفاده کند. اما دنیای دیجیتال همچنین چالش‌های جدیدی را ایجاد می‌کند، مانند رقابت برای توجه آنلاین و ایمن نگه‌داشتن کسب‌وکار جدید. علاوه بر ایجاد بسیاری از ابزارهای کارآفرینی جدید، دنیای دیجیتال نیز بر جنبه نظری کارآفرینی تأثیر می‌گذارد و اهمیت موضوعاتی مانند داده، تجربه کاربری و آزمایش را افزایش می‌دهد. استراتژی‌ها و همچنین تاکتیک‌ها و ابزارها در حال تغییر هستند.

در فصول کتاب کارآفرینی دیجیتال چه می‌گذرد:

فصل اول تا سوم:

اولین مرحله در ایجاد یک کسب‌وکار دیجیتال جدید، شناسایی فرصت جدید است. فصل‌های 1 ، 2 و 3 فرصت‌های جدید ایجادشده توسط فناوری دیجیتال را معرفی می‌کند و باید به شما در انتخاب ایده جدید دیجیتال در کسب نمونه و آزمایش (prototype and test) کمک کند. محصول نهایی فاز اول یک طراحی کسب و کار دیجیتال (digital business design) است، یک نمای کلی کلان از جنبه‌های اصلی یک کسب و کار دیجیتال را به شما می‌دهد.

فصل چهارم تا هفتم:

مرحله بعدی نمونه‌سازی (prototype) طرح کسب و کار دیجیتال است. فصل‌های 4 تا 7 نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از نرم‌افزارهای در دسترس آزاد (freely available software) و فناوری اینترنت ارزان، چگونگی افزودن محتوای جذاب، چگونگی ایجاد یک چشم‌انداز کلی برای نمونه اولیه و اینکه چگونه می‌توان عملکردهای جدیدی را که مناسب یک نمونه اولیه برای ایده جدید کسب و کار است، ایجاد کرد.

فصل هشتم و نهم:

در فصول 8 و 9 نحوه جمع‌آوری داده‌ها در مورد نمونه اولیه با استفاده از فناوری تجزیه و تحلیل وب برای ایجاد و پیگیری اهداف کسب و کار نشان داده شده است. محصول نهایی فاز دوم نمونه اولیه در حال کار است، که آماده آزمایش بر روی مشتریان بالقوه است.

فصل دهم:

فاز سوم آزمایش نمونه اولیه است. هدف در این مرحله این است که به‌سرعت از تجربه یاد بگیریم و یا یک ایده کسب و کار دیجیتال را مؤثرتر کنیم، یا آن را تغییر دهیم. فصل 10 نحوه انجام آزمایش قابلیت استفاده برای بهبود تجربه مشتری را نشان می‌دهد.

فصل یازدهم:

فصل 11 با استفاده از جستجو، رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های آنلاین، مشتری را در دنیای دیجیتال معرفی می‌کند.

فصل دوازدهم:

فصل 12 بحث در مورد چگونگی بهبود طراحی کسب‌وکار، با تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری و با انجام آزمایشات برای به حداکثر رساندن شانس دستیابی به اهداف کسب و کار است.

فصل سیزدهم:

مرحله آخر راه اندازی کسب و کار دیجیتال جدید است. فصل 13 چهار مسئله اصلی با کسب و کار جدید دیجیتالی را هنگام شروع و رشد با آن‌ها مواجه است:

انطباق قانونی و نظارتی، امنیت و بازیابی حوادث فجایع بد، عملکرد فنی و توسعه سفارشی. با ظهور کسب و کار دیجیتالی جدید شما، فرصتی است برای مرور مجدد سایر موضوعات کلاسیک در کارآفرینی مانند خلاقیت (creativity)، برنامه‌ریزی کسب و کار (business planning)، بازاریابی (marketing)، تیم سازی (team building) و تأمین اعتبار (financing).

یک اقتصاد سالم مانند یک جامعه سالم، هرچه بیشتر افراد را به مشارکت، مشارکت و مشارکت در موفقیت خود دعوت می‌کند. کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌توانند خیلی بیشتر از موفقیت مالی برای مؤسس و محصولات جدید برای مصرف‌کنندگان انجام دهند.

کارآفرینی در بهترین حالت، اقتصاد را پر جنب‌وجوش و متنوع نگه می‌دارد و منعکس‌کننده ارزش‌های افراد وابسته به آن است و نیازهای روزافزون آن‌ها را برطرف می‌کند.

خلاصه

ما معتقدیم که کارآفرینی دیجیتال می‌تواند ایجاد سرمایه‌گذاری جدید را فراگیرتر و دموکراتیک‌تر کند. اما فناوری دیجیتال به‌تنهایی باعث نمی‌شود که این تغییرات به‌طور خودکار اتفاق بیفتند. این کار سختی را می‌طلبد، همچنین بینش کارآفرینان برای درک پتانسیل‌های فناوری، برای بهتر کردن همه امور. امیدوارم این کتاب کمک کند.

جاناتان پی آلن

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا، ایالات‌متحده

 

برای مطالعه فصل اول کتاب کارآفرینی دیجیتال کلیک نمایید.

کارشناسی IT و کارشناسی ارشد E-Business Management دارم. سال ها طراح وبسایت بودم ولی چند سالی هست که در زمینه سئو سایت، بهینه سازی محتوا، استراتژی محتوا کار می‌کنم. در حال حاضر مشاور SEO و ASO در یک شرکت و دو استارتاپ هستم. دستی هم به قلم دارم و برای وبسایت خودم مقاله‌هایی را می‌نویسم وبا ترجمه می‌کنم.

جوابی بنویسید:

آدرس ایمیل شما به صورت عمومی منتشر نخواهد شد.