در این مطلب بخوانید:
- 1 انواع مختلف ایمیل و کاربرد آن در کسب و کار آنلاین
- 2 چرا باید از انواع مختلف ایمیل استفاده کنید؟
- 3 ایمیلهای بازاریابی (Marketing emails)
- 3.1 ایمیل خوش آمدگویی (Welcome email)
- 3.2 ایمیل خبرنامه (Newsletter)
- 3.3 ایمیل اطلاعیه یا اعلان (Announcement email)
- 3.4 ایمیل لید نرچرینگ یا پرورش سرنخ (Lead nurturing email)
- 3.5 ایمیل پیشنهاد ویژه (Special offer email)
- 3.6 ایمیل تولد (Birthday email)
- 3.7 ایمیل مشارکت مجدد (Re-engagement email)
- 3.8 ایمیل سبد خرید رها شده (Abandoned cart email)
- 4 ایمیل های معاملاتی (Transactional emails)
- 4.1 ایمیل تایید اشتراک (Subscription confirmation email)
- 4.2 ایمیل با انقضای آزمایشی رایگان (Free trial expiration email)
- 4.3 ایمیل تایید اشتراک پریمیوم (Premium subscription confirmation email)
- 4.4 ایمیل لغو اشتراک (Subscription cancellation email)
- 4.5 ایمیل تایید سفارش (Order confirmation email)
- 4.6 ایمیل وضعیت سفارش و ارسال (Order and shipping status emails)
- 5 نتیجه کلیدی مقاله
انواع مختلف ایمیل و کاربرد آن در کسب و کار آنلاین
استفاده از بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای فروش آنلاین هر چیزی در محیط اینترنت است. برای افزایش درآمد برند خود، باید بر تعامل با مشترکین تسلط داشته باشید. ایمیل با برقراری ارتباط مناسب با خوانندگان، آنها را به مشتری تبدیل میکند. البته این موضوع بستگی به نوع ایمیلهایی دارد که شما ارسال میکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ایمیلهای ضروری برای هر کسب و کار، در استراتژی بازاریابی خود ادامه این مطلب را بخوانید.
چرا باید از انواع مختلف ایمیل استفاده کنید؟
وقتی میگوییم “بازاریابی ایمیلی”، اغلب به پیامهایی فکر میکنیم که فقط باعث فروش میشوند. با این حال، خوانندگان به سرعت از بمباران برندها با پیشنهادات ویژه خسته میشوند. برای علاقهمند نگهداشتن مشتریان، هر کسب و کاری به انواع مختلفی از ایمیلها در استراتژی بازاریابی خود نیاز دارد. برخی از این پیامها باید محصول شما را بفروشد یا کاربر را تحریک کند، برخی دیگر باید یک تجربه کاربری استثنایی ایجاد کند. به طور عمده، دو گروه از ایمیلها وجود دارد که از این اهداف استفاده میکنند: بازاریابی (marketing) و معاملاتی (transactional).
ایمیلهای بازاریابی (Marketing emails)
سنگ بنای این دسته از ایمیلها، ایمیلهای تبلیغاتی هستند. هر کمپینی که با هدف ایجاد انگیزه در کاربران برای خرید یا امتحان یک سرویس باشد، یک ایمیل بازاریابی یا تبلیغاتی است. جدای از این، ایمیلهای بازاریابی برای ایجاد روابط با مشتریان، پرورش رهبران، آموزش مشتریان و موارد دیگر ضروری هستند. بیایید به انواع ایمیلهای بازاریابی که ممکن است با آنها برخورد کنید نگاهی بیندازیم.
ایمیل خوش آمدگویی (Welcome email)
ایمیل خوش آمدگویی دروازه ورود به برند شما برای مشترک جدید است. اغلب، نرخ باز شدن این ایمیلها بالاترین نسبت به هر نوع ایمیل بازاریابی دیگر است. بنابراین هدف شما در این نوع ایمیل بهره مندی از توجه بیشتر و معرفی برند خود به مشتریان جدید است.
در این نوع ایمیلها نام تجاری (برند)، ویژگیهای کلیدی و ماموریت خود را برای مشترکین روشن کنید. همچنین میتوانید راهنمای کوتاهی برای استفاده از محصول خود به صورت متنی، ویدیویی، پیوندی به پایگاه دانش خود یا حتی با رزرو وقت مشاوره با مدیر خود به آنها بدهید.
به عنوان مثال:
Redbubble کاربران خود را با ایمیل خوش آمدگویی دوست داشتنی میخکوب میکند. این شرکت از همان ابتدا فضای سرگرم کننده و خلاقیت را ایجاد میکند. جدای از خوش آمدگویی به مشترکین جدید، این پیام به طور مختصر به تازهکاران در مورد نحوه استفاده از این سرویس آموزش میدهد، هنرمندان را تشویق میکند آثار خود را در این پلتفرم بفروشند، و از مشترکین دعوت میکند تا در میان دستههای محبوب وبسایت بگردند.
از نظر بصری، این ایمیل به خوبی طراحی شده است. به خصوص عکس اصلی که بلافاصله لبخند را برمیانگیزد. این کپی رایت با لحن صمیمی و شاد، جملات ساده و شوخیهای ظریف در مکانهای مناسب به خوبی کار میکند.
Redbubble welcome email
ایمیل خبرنامه (Newsletter)
ایمیل خبرنامه یک گزینه عالی برای شرکتهایی است که خدمات و محصولات خود را از طریق بازاریابی محتوا تبلیغ میکنند. ایمیلهایی به صورت چند موضوعی که در واقع بهترین مقالهها، ویدیوها یا پادکستها را جمعآوری میکنند و مرتباً آنها را به صندوق ورودی مشترکین ارسال میکنند.
اهداف اولیه کمپینهای ایمیل خبرنامه، حفظ ارتباط منظم با مشتریان و افزایش ترافیک وب سایت یا وبلاگ است. برای دستیابی به این اهداف، خبرنامه خود را جالب، ساختارمند، زیبا و شخصیسازی طراحی کنید.
به طور مثال:
بیایید از خلاصه روزانه Medium الهام بگیریم. هنگام اشتراک، خوانندگان آینده میتوانند موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنند. Medium مقالات را برای مشترکین خود بر اساس دستههایی که انتخاب کردهاند، سابقه خواندن آنها و انتخاب سردبیر ارسال میکند. منابع مختلف در ایمیل به خوبی از هم متمایز میشوند و ساختار ایمیل ساده است و باعث میشود خبرنامه برای مرور راحت باشد.
از نظر بصری، خبرنامه به دلیل تصاویر چشم نوازی که در هر قسمت از آن وجود دارد، ظاهری جذاب دارد. برای صرفهجویی در زمان در نوشتن خلاصه، Medium از سرفصلهای مقاله از وب سایت خود برای معرفی هر مقاله به جای نوشتن شرح جدید استفاده میکند.
Medium daily digest
ایمیل اطلاعیه یا اعلان (Announcement email)
ایمیلهای اطلاعیه یا اعلان، محصولات و خدمات جدید یک شرکت را معرفی میکنند، بهروزرسانی میکنند یا به مشتریان درباره رویدادهای آینده میگویند. هدف ایمیلهای اطلاعیه برانگیختن علاقه به چیزی جدید از برند شما است.
برای ایجاد یک ایمیل اعلان موثر، در قسمت موضوع و در بالای ایمیل به وضوح بیان کنید که در مورد چی صحبت میکنید. مزایای هر چیزی که برند شما اعلام میکند را در آن شرح دهید. پیام را با یک فراخوان شفاف به پایان برسانید. نکته آخر، مطمئن شوید که گیرندگان خود را با دقت انتخاب میکنید یعنی آنها باید به پیشنهاد شما علاقهمند باشند. در غیر این صورت، تعداد زیادی درخواست لغو اشتراک به جای مشتریان جدید دریافت خواهید کرد.
به طور مثال:
ایمیل Figma را در زیر میتوانید مشاهده کنید که مشتریان خود را تشویق میکند تا برخی از افزونههای جدید را امتحان کنند. فیگما در این کمپین فقط مشتریان فعلی خود را هدف قرار داده است یعنی آنها با این سرویس آشنا هستند و میداند به احتمال زیاد از این ویژگی استفاده میکنند.
با طراحی واضح و مینیمالیستی، ایمیل سبک وب سایت اصلی را بازسازی میکند. کپی رایت ایمیل به طور مختصر کارکردهای ویژگی جدید را توصیف میکند و مزایای آن را برای کاربران برجسته میکند. با این حال، هنوز جا برای بهبود وجود دارد یعنی ایمیل میتواند با یک فراخوان برای اقدام واضح و قوی موثرتر باشد.
Figma announcement email; source: Really Good Emails
برای استفاده حداکثری از کمپینهای ایمیل اعلامی، باید گروههای مختلفی از مشترکین را هدف قرار دهید. ویژگی تقسیمبندی (segmentation) به شما کمک میکند گیرندگان را بر اساس جنسیت، شغل، مکان، تعداد دفعات تعامل با ایمیلهای خود و موارد دیگر به دستههایی تقسیم کنید.
ایمیل لید نرچرینگ یا پرورش سرنخ (Lead nurturing email)
ایمیلهای لید نرچرینگ کسانی را هدف میگیرند که هنوز تصمیم به خرید از برند شما ندارند. هدف اصلی این کمپینها برقراری ارتباط با مشترکین و تحریک کردن کاربران به خرید از طریق نشان دادن مزایای کالا یا خدمات شما است.
برای طراحی این نوع ایمیل، علایق، نیازها و دردهای گیرندگان را در اولویت قرار دهید. با این کار میتوانید محتوای ارزشمندی ارائه دهید و حداکثر بازگشت سرمایه را از کمپین خود دریافت کنید. محتوای هر ایمیل را با جایگاه گیرنده در سفر خریدار مطابقت دهید. اولین پیام را با ذکر اطلاعاتی که مربوط به نیازهای سرنخها است، به آنها مرتبط کنید، سپس بخش فروش را در ایمیل زیر تقویت کنید. علاقه مشترکین به خرید باید با هر پیامی که میفرستید، افزایش یابد.
به عنوان مثال:
در زیر، ما میتوانیم ببینیم که چگونه سرویس چاپ، Artifact Uprising، سرنخها را پرورش میدهد. این برند راهنماهایی در مورد ساخت کتابهای عکس جذاب ایدههای الهامبخش ارائه میدهد تا گیرندگان را در مورد ارزش بالقوهای که میتوانند از برند به دست آورند، هیجانزده کند. ایمیل حاوی کلمهای در مورد خرید نیست. در عوض، به آرامی خواننده را تشویق میکند تا درباره محصول بیشتر بداند. ممکن است کپی رایت ایمیل مختصر باشد، اما Artifact Uprising به بخش بصری اجازه میدهد با گیرندگان صحبت کند. با طراحی مینیمالیستی و پالت رنگ پاستلی، طرح این ایمیل به صورتی چشمنواز است.
Artifact Uprising lead nurturing email
ایمیل پیشنهاد ویژه (Special offer email)
ایمیل پیشنهاد ویژه ایمیلی است که نوید یک تخفیف یا هدیه جذاب را میدهد. این کمپینها به خوانندگان انگیزه میدهد تا در اسرع وقت خرید کنند.
به مشترکین خود یک معامله عالی مانند یک تخفیف یا هدیه سالم ارائه دهید. برای جذابتر کردن آن، یک محدودیت زمانی به پیشنهاد خود اضافه کنید. در کپی رایت ایمیل زیاده روی نکنید یعنی آن را کوتاه اما قدرتمند نگه دارید. گیرندگان خود را تقسیمبندی کنید و ایمیلها را شخصی سازی کنید. حواستان باشد که اگر صاحب گربه برای غذای سگ تخفیف دریافت کند، مهم نیست که این پیشنهاد چقدر وسوسهانگیز باشد، آن را نمیخرند.
به عنوان مثال:
در مثال زیر، فروشگاه لوازم آرایش، Look Fantastic، یک روز تخفیف ارائه میدهد. این شرکت همه چیز را در قسمت بصری ایمیل خود قرار میدهد، با استفاده از یک پالت رنگی پر جنب و جوش، و اضافه کردن تصاویر جلب توجه. میکند. کپی رایت در این ایمیل بر نام برندها، تخفیفهای ویژه و تخفیفهایی که با حروف بزرگ درشت نوشته شدهاند، تاکید میکند. این دقیقا همان چیزی است که این نوع پیام به آن نیاز دارد.
Look Fantastic email with special offers
ایمیل تولد (Birthday email)
تولدها یک روز خاص برای همه است و برندها اغلب از این مناسبت برای ارتباط با مشتریان خود و افزایش فروش استفاده میکنند. این نوع ایمیل ممکن است به مشتریان تخفیفهای درصدی، تخفیفهای رایگان، ایدههایی برای هدایا یا نکاتی در مورد آمادهسازی برای جشن تولد ارائه دهد.
شما میتوانید این کمپین را نه تنها در روز تولد مشتری بلکه یک یا دو روز قبل از آن ارسال کنید. برای افزایش شانس خرید، چند روز بعد یک ایمیل تولد دوباره ارسال کنید تا پیشنهاد خود را به گیرنده یادآوری کنید. محتوا باید بر روحیه جشن چه در بخش بصری و چه در بخش کپی رایت تأکید کند.
به عنوان مثال:
برند پوشاک، تاپ شاپ، در روز تولد مشترکان یک کد تبلیغاتی برای تخفیف 30 روزه ارائه میدهد. ایمیل با یک کلاژ زیبا در رنگ های زنده شروع میشود تا توجه گیرندگان را به خود جلب کند. این مورد شکل بصری کیک، شمع یا کلیشههای تولد دیگر را در خود ندارد، و این موضوع آن را بسیار با طراوت میکند. با این حال، پالت رنگ روشن و بادکنکها همچنان فضای شادی را ایجاد میکنند. اگرچه، با این پس زمینه، مشاهده دکمه CTA دشوار است.
این برند از آرزوهای بیش از حد تولد اجتناب کرده و مستقیماً به موضوع تخفیف اشاره میکند. این حرکت باعث میشود کپی رایت در این ایمیل هم برای خواننده موثر باشد و هم در زمان او صرفهجویی کند.
Topshop birthday email campaign
ایمیل مشارکت مجدد (Re-engagement email)
اگر مشترکین شما سه ماه است که به پیامهای شما واکنش نشان ندادهاند، وقت آن است که یک ایمیل تعامل مجدد برای آنها ارسال کنید. این نوع ایمیل به مشارکت مجدد مشترکین با نام تجاری شما کمک میکند و مشترکین منفعل را از لیست پستی شما پاک میکند.
برای اینکه این نوع ایمیل کار کند، سعی کنید دریابید که چرا مشترکان شما ایمیلهای شما را نمیخوانند. اگر تعداد دفعات ارسال فعلی آنها را راضی نمیکند، گزینهای را به آنها پیشنهاد دهید که تعداد ایمیلهای دریافتی از برند شما را تغییر دهند. دکمههای رسانههای اجتماعی را برای کسانی که این کانال ارتباطی را ترجیح میدهند اضافه کنید. اهمیت روابط خود با مشتریان را از طریق متن یا عناصر بصری برجستهتر کنید.
به عنوان مثال:
Google Maps بعد از لغو اشتراک یک کاربر با تصویری دلخراش از یک سگ غمگین این موضوع را نشان میدهد. این حرکت به نوعی پیش پا افتاده است اما بسیار موثر است. طراحی ایمیل خود مختصر و مینیمال است.
با این کپی رایت، Google بر ارزشهای جامعه تأکید میکند و از خوانندگان میخواهد که در پلتفرم Local Guides خود مشارکت کنند. با این حال، این سرویس از فشار بیش از حد خودداری میکند. نکته مهم این است که این ایمیل به گیرندگان این امکان را میدهد که تعداد دفعات ارسال مورد نظر خود را تغییر دهند یا اشتراک خود را لغو کنند.
Google Maps re-engagement email; source: Really Good Emails
ایمیل سبد خرید رها شده (Abandoned cart email)
ارسال ایمیلهای سبد خرید رها شده راهی عالی برای افزایش سود شرکت شما است. ماموریت این پیام ها یادآوری خریدی است که میخواهند انجام دهند. برای مؤثرترین کار، این ایمیلها را ظرف 24 ساعت از لحظهای که مشتری شما سبد خرید خود را رها کرد، ارسال کنید. در غیر این صورت، آنها به راحتی میتوانند سفارش خود را فراموش کنند.
بهترین روش برای ایمیلهای سبد خرید رها شده شامل فهرست کالاها در سبد خرید کاربر، نشان دادن قیمت کل و قیمت هر کالا و افزودن تخفیف است. به یاد داشته باشید، ایمیل باید کاملاً با لحن عمومی برند شما مطابقت داشته باشد. سبک شما ممکن است رسمی، مختصر یا شوخ باشد.
به عنوان مثال:
BarkBox در ایمیل زیر، خدمات اشتراک ماهانه تقریباً همه بهترین روشها را نشان میدهد. ایمیل ظرف یک ساعت پس از اینکه کاربر سبد خرید خود را رها کرد، در صندوق ورودی قرار میگیرد، سفارش را توصیف میکند و دارای ضمانت بازگشت وجه است.
با یک تصویر متحرک از یک توله سگ بامزه شروع میشود، پیام با تصویری از محصول، یک بلوک چشمگیر با ضمانت بازگشت پول و دو دکمه برجسته دعوت به اقدام (CTA) ادامه مییابد. این ایمیل با مضمون دریایی با پالت رنگ آبی آرامش بخش است. کپی رایت این ایمیل با استفاده ماهرانه از اصطلاحات زیربنای سبک دریایی است. متن مختصر است، اما به تمام نگرانیها و اعتراضات مشتریان رسیدگی میکند.
BarkBox abandoned cart email
ایمیل های معاملاتی (Transactional emails)
برخلاف ایمیلهای بازاریابی، ایمیلهای تراکنشی هدف کسب سود ندارند. هدف اصلی آنها اطلاع رسانی به کاربران در مورد تغییرات ایجاد شده در حساب خود، وضعیت خرید، به روز رسانیهای حمل و نقل و غیره است. بیایید در مورد برخی از بهترین روشها برای این نوع ایمیل صحبت کنیم.
ایمیل تایید اشتراک (Subscription confirmation email)
اولین ایمیلی که مشترک دریافت میکند باید ایمیل تایید اشتراک باشد. برندها از این پیامها برای حذف آدرسهای ایمیل نادرست یا آدرسهایی که به اشتباه وارد شدهاند، استفاده میکنند. ارسال ایمیلهای تایید به شما کمک میکند تا یک لیست پستی تمیز داشته باشید و شکایات هرزنامه برای شما کاهش یابد.
ایمیلهای تأیید اشتراک باید مختصر باشند، کپی رایت در این ایمیلها را کوتاه نگه دارند و گیرندگان را از تکمیل فرآیند تأیید اشتراک منحرف نکنید. خواننده میتواند با کلیک بر روی یک پیوند یا دکمه، یا وارد کردن یک کد منحصر به فرد از ایمیل در وب سایت شما، اشتراک خود را تأیید کند.
به عنوان مثال:
InVision از روش دوم در ایمیل تأیید اشتراک خود استفاده میکند. این شرکت کد را به برجستهترین بخش پیام تبدیل کرد و گیرندگان را از دردسر جستجوی ایمیل برای یافتن کد نجات داد. طراحی در حالی که ساده است و ظاهر وب سایت اصلی را بازسازی میکند. کپی رایت آن ساده است، شامل فقط یک تماس برای اقدام کاربر و اطلاعات برای کسانی که ایمیل را اشتباهی دریافت کردهاند.
InVision subscription confirmation email
برای گنجاندن ایمیلهای تایید اشتراک در استراتژی ایمیل خود، از فرم ساز استفاده کنید. فرمهای ایجاد شده معمولا بهطور پیشفرض ارسال ایمیل خودکار پس از ثبتنام را برای تأیید مشترکین شما ارسال دارند.
ایمیل با انقضای آزمایشی رایگان (Free trial expiration email)
اطلاع رسانی به مشتریان در مورد پایان دوره آزمایشی رایگان آنها قبل از پایان واقعی ضروری است. به خصوص اگر آزمایشی شامل تمدید خودکار نباشد. اینجاست که ایمیلهای انقضای دوره آزمایشی رایگان، ایمیلی که به شما کمک میکند مشتریان خود را حفظ کنید. فرمول آن بسیار ساده است، به مشترکان درباره انقضای دوره آزمایشی بگویید، معنی آن را توضیح دهید، گزینههای طرحهای پولی را مشخص کنید و به آنها آموزش دهید که چگونه اکانت خود را به یک طرح پولی تغییر دهند و به استفاده از خدمات خود ادامه دهند.
به عنوان مثال:
در اینجا یک مثال از یک ایمیل واضح و مختصر از FormSite آورده شده است. این سرویس به دنبال طراحی مینیمالیستی با دکمه CTA چشم نواز بود. تاکید اصلی بر روی پاسخ دادن به سوالات عمومی در مورد آزمایش رایگان، استفاده از سرویس و تمدید اشتراک پولی است.
FormSite free trial ending email
ایمیل تایید اشتراک پریمیوم (Premium subscription confirmation email)
رفتن از یک طرح رایگان به طرح پولی همچنین مستلزم تماس بین برند و مشتریانش است. بلافاصله پس از انتخاب کاربر برای اشتراک پولی، ایمیلهای تأیید ارسال کنید. توضیح دهید که چگونه فرصتهای مشترک با دریافت یک طرح پولی جدید تغییر کرده است، چگونه از هر عملکرد جدید استفاده کنید و از کجا شروع کنید.
به عنوان مثال:
Stitcher، یک سرویس پادکست، نه تنها از مشترکین جدید استقبال میکند، بلکه نحوه استفاده از صفحه اصلی پرمیوم را نیز شرح میدهد و توصیههایی برای انتخاب نمایشها ارائه میدهد.
طراحی به خوبی تولید شده است، نشاندهنده نام تجاری تمیز در بالای ایمیل، به دنبال آن یک تصویر متحرک جذاب، و یک دکمه زرد رنگ CTA، که کاربران را به مرور نمایشهای پولی تشویق میکند. درمورد کپی رایت باید گفت، جایی برای بهبود وجود دارد یعنی جملهبندی میتواند سادهتر باشد. با این حال، متن هنوز به خوبی تمام مزایای دسترسی پولی را برای کاربر توضیح میدهد.
Stitcher premium subscription confirmation email
ایمیل لغو اشتراک (Subscription cancellation email)
ایمیلهای لغو اشتراک نوع دیگری از ایمیلهای تراکنشی هستند که به حل وظایف بازاریابی نیز کمک میکنند. حتی پس از اینکه کاربر اشتراک خود را لغو کرد، میتوانید سعی کنید آنها را حفظ کنید. هدف شما این است که به آرامی مشتری را متقاعد کنید که بماند، یک طرح قیمتی دیگر با مجموعهای از ویژگیهای قویتر ارائه دهید و یک فراخوان قوی و برجسته برای اقدام او اضافه کنید.
به عنوان مثال:
میتوانید ایمیل Grammarly را در زیر ببینید. تصویر متحرک یک خرس که در حال خداحافظی دست تکان میدهد، این طراحی ساده ایمیل را لمسکننده و دلچسب میکند. برای برانگیختن افکار در مورد لغو اشتراک، از یک دکمه CTA زرد روشن استفاده می کند.
این متن با توضیح شرایط لغو و ترغیب خوانندگان به ماندن بدون فشار زیاد کار میکند. عنوان این ایمیل، “ما فقط از خداحافظی متنفریم” در بین مخاطبان طنین انداز میشود زیرا بسیاری از ما نیز از خداحافظی متنفریم.
Grammarly subscription cancellation email
ایمیل تایید سفارش (Order confirmation email)
پس از خرید، وظیفه شما این است که به مشتری اطمینان دهید که همه چیز به خوبی پیش میرود. فوراً یک ایمیل تأیید سفارش خودکار برای آنها ارسال کنید. به غیر از درج شماره سفارش، کد رهگیری و اطلاعات دقیق در مورد هر کالا، توصیهها یا تخفیفهایی را برای خریدهای بعدی در نظر بگیرید.
به عنوان مثال:
به ایمیل زیر از ProFlowers نگاهی بیندازید. خردهفروش به مشتریان در مورد سفارش خود اطلاع میدهد، جزئیات تحویل را ارائه میدهد، مراحل بعدی را با استفاده از اینفوگرافیکهای زیبا روشن میکند، تخفیفهایی ارائه میدهد و یادآوری در مورد زمان تحویل گلها را نیز ذکر میکند.
طراحی تازه و مطبوع برای یک سرویس تحویل گل عالی است. جزئیات کلیدی یعنی تصویری از دسته گل، آدرس و تاریخ تحویل، مراحل بعدی و پیشنهاد ویژه برجسته است، که بررسی ایمیل را آسان میکند. کپی رایت این ایمیل مختصر است، دقیقا همان چیزی است که در این مورد نیاز دارید.
ProFlowers order confirmation email; source: Really Good Emails
ایمیل وضعیت سفارش و ارسال (Order and shipping status emails)
مردم مشتاق اطلاعاتی در مورد آنچه که با سفارش آنها اتفاق میافتد و زمانی که آن را دریافت میکنند، هستند. ایمیلهای وضعیت سفارش و حمل و نقل نه تنها فرصتی عالی برای ارضای کنجکاوی آنها است بلکه یادآوری کسب و کار شما به آنها نیز میباشد.
در طول فرآیند تحویل، بهروزرسانیهای مختصر را ارسال کنید. تمام جزئیات لازم مانند اطلاعات مربوط به سفارش، کد رهگیری، شرایط تحویل و اطلاعات تماس خود را درج کنید.
به عنوان مثال:
همانطور که Tradesy در مثال زیر انجام میدهد، تخفیف، هدایا یا پیشنهادات ویژه را برای خریدهای بعدی اضافه کنید.
یک دکمه CTA نارنجی روشن، پیشنهاد ویژه را به برجستهترین بخش این ایمیل تبدیل میکند. با این حال، دکمه “مشاهده سفارش” نیز قابل مشاهده است و در طراحی سیاه و سفید ایمیل عالی به نظر میرسد. کپی رایت این ایمیل حاوی تمام اطلاعات ضروری درباره سفارش یعنی تاریخ ورود، جزئیات، تشکر و اطلاعات تماس و در عین حال مختصر است.
Tradesy shipping status email; source: Really Good Emails
نتیجه کلیدی مقاله
بازاریابی ایمیلی میتواند ابزاری قدرتمند برای افزایش بازگشت سرمایه شما و ایجاد روابط باکیفیت طولانی مدت با مشتریان باشد. اینکه ایمیل مارکتینگ باعث ایجاد یا شکست کسب و کار شما میشود، بستگی زیادی به انواع ایمیلهایی دارد که ارسال میکنید. بیایید نحوه اعمال آنها را در استراتژی خود تکرار کنیم.
از تنوع ایمیلها در استراتژی ایمیل مارکتینگ خود استفاده کنید. شما نه تنها باید از طریق آنها بفروشید، بلکه باید به گیرندگان الهام بخشید، آنها را درگیر نگه دارید و یک تجربه استثنایی برای مشتری ارائه دهید.
ایمیلهای بازاریابی بفرستید تا خوانندگان خود را متقاعد کنید که خرید کنند یا خدمات شما را امتحان کنند. میتوانید خبرنامهها و ایمیلهای مهم را با اطلاعیهها، پیشنهادات ویژه، پیامهای فعالسازی مجدد و موارد دیگر ترکیب کنید.
با ارسال ایمیلهای تراکنشی مانند تأیید سفارش و اشتراک، بهروزرسانی وضعیت حملونقل، انقضای دوره آزمایشی رایگان و غیره، تجربه کاربری با خدمات خود را بهبود بخشید. با ارائه گزینههای اضافی در این پیامها، شانس افزایش سود و حفظ مشتریان را داشته باشید.
منبع: sendpulse