مزایای ایمیل مارکتینگ در کسب و کار ها

10 مزیت ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار ها

مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار های کوچک و بزرگ

یک تصور و اشتباه بزرگ وجود دارد که ایمیل یک ابزار بازاریابی قدیمی از دوران گذشته است. اما همچنان قبل از اسنپ چت، ربات‌های چت و حتی MySpace، مزایای بازاریابی ایمیلی همچنان برای استراتژی بازاریابی موفق مهم است.

ست گودین، نویسنده و کارآفرین آمریکایی، ۲۰ سال پیش کتاب «بازاریابی اجازه‌ای» (Permission Marketing) را نوشت، اما توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های او در مورد اهمیت ایمیل مارکتینگ امروزه همچنان برقرار هستند. بازاریابی ایمیلی آنقدر قدرت ماندگاری دارد که در آینده قابل پیش بینی، همچنان به با قدرت وجود خواهد داشت.

حالا بیاید با مرور لیستی از مزایای بازاریابی ایمیلی برای مشاغل کوچک و شرکت‌های بزرگ، قدرت آن را بیشتر کشف کنیم. در ادامه این مقاله 10 تا از مزایای ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی را با هم بررسی می‌کنیم.

مزایای بازاریابی ایمیلی 1) اولویت کاربر

مهم است بدانید که بیش از 7 نفر از هر 10 کاربر در ایالات متحده ترجیح می‌دهند که برندها از طریق ایمیل با آن‌ها تماس بگیرند، بنابراین منطقی است که شرکت‌ها منابع بیشتری را برای ایجاد کمپین‌های ایمیلی بهتر سرمایه گذاری کنند.

جای تعجب نیست که 74 درصد از بازاریابان در حال حاضر از ایمیل استفاده می‌کنند و 21 درصد از آن‌ها قصد دارند در 12 ماه آینده ایمیل ارسال کنند.

درصد بازاریابانی که از کانال‌های بازاریابی مختلف استفاده می‌کنند یا قصد استفاده از آنها را دارند

Source: Salesforce State of Marketing Report 5th Edition

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که فعالیت ایمیل‌ها در سال 2023 به 347.3 میلیارد ایمیل روزانه افزایش یابد.

تعداد ایمیل های ارسالی و دریافتی در روز

Source: Statista

مزایای بازاریابی ایمیلی ۲) مقرون به صرفه بودن

امروزه کسب و کارها می‌توانند با هزینه اندک و حتی بدون هزینه به هزاران نفر دسترسی داشته باشند. در مقایسه با روش‌های سنتی تبلیغات مانند استفاده از کمپین‌های پست مستقیم، رسانه‌های پخش تلویزیونی و رادیویی و سایر موارد، یکی از مزایای بازاریابی ایمیلی مقرون به صرفه بودن آن است. برای چاپ یا فضای رسانه نیازی به پرداخت هزینه تبلیغات یا هزینه اضافی ندارید.

وقتی صحبت از بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ به میان می‌آید، نسبت متوسط ​​42:1 است که به خودی خود قابل توجه است. با این حال، عوامل متعددی وجود دارد که می‌تواند آن را حتی بهتر کند. به عنوان مثال، شرکت‌هایی که به طور مرتب ایمیل‌های خود را A/B تست می‌کنند، از بازگشت سرمایه 48:1 برخوردار هستند. عواملی مانند استفاده از GIF، یا دفعات 5 تا 8 ایمیل در ماه نیز می‌توانند این تعداد را افزایش دهند، بنابراین شما کنترل بالایی بر بازگشت سرمایه خود دارید.

عواملی که بر بازگشت سرمایه ایمیل مارکتینگ تاثیر می‌گذارد

Source: The 2019 State of Email Analytics

در مقابل، اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) رسانه‌های اجتماعی چندان آسان نیست، ۴۴ درصد از کسب‌وکارها هیچ آماری درباره بازگشت سرمایه رسانه‌های اجتماعی خود ندارند.

مزایای بازاریابی ایمیلی ۳) فروش بالاتر

نام تجاری Econsultancy گزارش می‌دهد که ایمیل سالانه حدود 29 میلیارد پوند خرده فروشی در بریتانیا ایجاد می‌کند و شما می‌توانید بر تعداد فروش‌هایی که با استفاده از تقسیم بندی و شخصی سازی می‌کنید تأثیر زیادی داشته باشید.

مشتریان تمایل دارند زمانی که ایمیلی دریافت می‌کنند، در مورد محصول مربوطه به آن‌ها اطلاعاتی داده شود که به آن‌ها انگیزه دهد. می‌توانید با استفاده از ترس از دست دادن و سایر تکنیک‌های افزایش فروش مانند فروش فوری، ارسال رایگان یا تایمرهای شمارش معکوس، احساسات مشترکین خود را درگیر کنید و آن‌ها را به خریدار تبدیل کنید. این ایمیل‌ها به ویژه در تعطیلات مانند جمعه سیاه، دوشنبه سایبری، هالووین، کریسمس و غیره موثر هستند.

مزایای بازاریابی ایمیلی 4) نتایج قابل اندازه گیری

یکی از تأثیرگذارترین مزایای ایمیل مارکتینگ توانایی شما برای اندازه‌گیری معیارهای خود، مقایسه و آزمایش ایمیل‌های خود است. بسته به ارائه‌دهنده خدمات ایمیل خود، می‌توانید به داده‌های آنها تکیه کنید و آمار خود را با ابزارهایی مانند Google Analytics تقویت کنید تا بینش عمیق‌تری کسب کنید.

معیارهایی که اغلب اندازه‌گیری می‌شوند، تعداد باز شدن ایمیل، کلیک‌ها، نرخ پرش و تبدیل‌ها هستند، اما می‌توانید اعداد مهمی مانند ROI، درآمد هر مشترک و ارزش طول عمر مشترک را نیز اندازه‌گیری کنید.

قابلیت مشاهده در معیارهای ایمیل

Source: The 2019 State of Email Analytics

مزایای ایمیل مارکتینگ 5) دسترسی

در ایمیل مارکتینگ، معمولاً برای شروع نیازی به سرمایه گذاری ندارید. این امر به ویژه برای مشاغل کوچک و کارآفرینان بسیار مهم است. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات ایمیل طرح‌های رایگان ارائه می‌دهند تا بتوانید از این کانال استفاده کنید، اولین مشترکین را جمع آوری کنید و چند ایده اولیه را آزمایش کنید. به عنوان مثال، SendPulse به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 15000 ایمیل برای 500 مشترک در ماه ارسال کنید.

علاوه بر این، ایمیل به شما امکان می‌دهد به افراد در هر کشوری دسترسی داشته باشید، بدون اینکه خود را به یک جامعه محلی یا یک زبان محدود کنید. در حالی که لیست پستی شما در حال رشد است، می‌توانید از خریدها یا سفارشات تکمیل شده سود کسب کنید، پس می‌توانید دوباره در تلاش‌های بازاریابی ایمیلی سرمایه گذاری کنید.

مزایای ایمیل مارکتینگ 6) ترافیک اضافی

یکی دیگر از مزایای ایمیل مارکتینگ این است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا اثربخشی کانال‌ها و پلتفرم های بازاریابی دیگر شما را افزایش دهد یعنی به این ترتیب، با ارائه لینک در سراسر ایمیل های خود، می‌توانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود بیاورید.

برای مثال، می‌توانید با جمع‌آوری مقالات و پیوندهایی که برای مشترکین برای خواندن اطلاعات بیشتر در وب‌سایت خود ایجاد کنید. به این ترتیب می‌توانید با تبلیغ همزمان محصولات خود در ایمیل، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت را افزایش دهید.

در اینجا یک مثال از TheFeedFeed آورده شده است. ایمیل لیستی از مواد تشکیل دهنده کیک را ارائه می‌دهد، اما برای دیدن کل دستور غذای گام به گام، باید روی دکمه CTA کلیک کنید، که شما را به وب سایت آن‌ها هدایت می‌کند. همچنین چند دستور پخت دیگر نیز در زیر آن وجود دارد.

Recipe of the Day email from TheFeedFeed

مزایای ایمیل مارکتینگ 7) صرفه جویی در زمان

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند Automation 360 برای صرفه جویی در زمان بسیار مناسب هستند، زیرا به شما امکان می‌دهند کمپین‌های ایمیلی اتوماسیون راه بیاندازید و ارسال آن را طوری تنظیم کنید که به اقدامات کاربران بستگی داشته باشد. این بدان معنی است که شما نیازی به هدر دادن زمان برای ارسال هر ایمیل به صورت تک به تک را ندارید.

به عنوان مثال، اگر کاربری یک سبد خرید کامل را ترک کرده است و خرید را تمام نکرده است، می‌توانید به طور خودکار یک ایمیل سبد خرید برای او ارسال کنید. سپس، بر اساس اقدامات بعدی او، ممکن است یادآوری دیگری یا تأیید خرید ارسال کنید.

ایمیل‌های خودکار بیش از 2 برابر نرخ باز کردن بالاتر، بیش از 3 برابر نرخ کلیک بالاتر و تقریباً 2 برابر نرخ کلیک به باز کردن بالاتر را به همراه دارند.

عملکرد ایمیل های اتوماسیون در مقابل استاندارد

Source: Email Benchmark Report 2018

مزایای ایمیل مارکتینگ 8) محتوای مرتبط و شخصی سازی شده

شخصی سازی دیگر فقط یک ویژگی نیست. برای کمپین‌های ایمیل مارکتینگ امری ضروری است. این یکی از قوی‌ترین مزایای بازاریابی ایمیلی در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی است.

گزارش بررسی روندهای شخصی‌سازی 2019 توسط Evergage نشان داد که 78 درصد از بازاریابان ادعا می‌کنند از شخصی‌سازی در ایمیل استفاده می‌کنند، در مقایسه با 58 درصد استفاده از شخصی‌سازی در وب‌سایت خود، 42 درصد در تماس مستقیم با مصرف‌کنندگان، یا 35 درصد در تبلیغات آنلاین.

وقتی صحبت از مزایای شخصی‌سازی ایمیل مارکتینگ به میان می‌آید، نتایج وسوسه‌انگیز است: شرکت‌ها تجربه بهتری برای مشتری ارائه می‌دهند، وفاداری مشتری را افزایش می‌دهند و بازگشت سرمایه بالاتری دریافت می‌کنند.

مزایای شخصی سازی ایمیل

Source: 2019 Trends in Personalization Survey Report

مزایای ایمیل مارکتینگ 9) تجربه چند پلتفرمی

استفاده از اینترنت موبایل در پنج سال گذشته در سطح جهانی همیشه در حال رشد بوده است. در سال 2019، 63.4 درصد از کاربران اینترنت با تلفن‌های خود آنلاین می‌شوند.

افراد در مقایسه با سایر کانال‌های ارتباطی مانند رسانه‌های اجتماعی، کنترل بسیار بیشتری بر نحوه مصرف ایمیل‌ها دارند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند چه ایمیل‌هایی را انتخاب کنند، چه زمانی و کجا آن‌ها را بخوانند، همچنین چگونه آن‌ها را بخوانند یعنی با تلفن هوشمند، وب‌میل یا دسکتاپ خود.

دستگاه‌هایی که برای تعامل با ایمیل استفاده می‌شوند

Source: 2019 State of Email

با ایمیل، دنبال کردن روندها و ارائه آنچه که می‌خواهند به کاربران ارائه شود، آسان است. اکثر ارائه دهندگان خدمات ایمیل به شما امکان می‌دهند ایمیل‌ها را برای تلفن همراه بهینه کنید و نسخه‌های ریسپانسیو را ایجاد کنید که به طور خودکار با اندازه صفحه تنظیم می‌شوند.

مزایای ایمیل مارکتینگ 10) کنترل کامل بر دریافت کنندگان محتوا

با رسانه‌های اجتماعی، هیچ راهی برای کنترل پست‌هایی که به کاربران نشان داده می‌شوند وجود ندارد، زیرا الگوریتم‌های خودکار پلتفرم تصمیم می‌گیرند چه چیزی به کاربران خاص نشان داده شود. با این حال، یکی از مهمترین مزایای ایمیل مارکتینگ این است که شما همیشه محتوایی را انتخاب می‌کنید که مشترکین شما دریافت می‌کنند، صرف نظر از اینکه کمپین‌های خودکار راه اندازی می‌کنید یا آن‌ها را به صورت دستی ارسال می‌کنید.

انواع مختلفی از ایمیل‌ها وجود دارد که می‌توانید ارسال کنید که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ایمیل خوش آمدگویی (Welcome email)
ایمیل خبرنامه (Newsletter)
ایمیل اطلاعیه یا اعلان (Announcement email)
ایمیل لید نرچرینگ یا پرورش سرنخ (Lead nurturing email)
ایمیل پیشنهاد ویژه (Special offer email)
ایمیل تولد (Birthday email)
ایمیل مشارکت مجدد (Re-engagement email)
ایمیل سبد خرید رها شده (Abandoned cart email)

برای بررسی دقیق‌تر انواع ایمیل ها مقاله بعدی را بخوانید.

علاوه بر این، همیشه می‌توانید انواع مختلف محتوا را در یک ایمیل ترکیب کنید تا مطمئن شوید مخاطبان شما همه پیام‌هایی را که می‌خواهید با آن‌ها به اشتراک بگذارید، دریافت می‌کنند. برای مثال، می‌توانید دعوت‌نامه رویدادی را به خلاصه اضافه کنید یا محصولات بیشتری را با ایمیل‌های تراکنشی تبلیغ کنید.

در برنامه بازاریابی خود حتما به تمام مزایای ایمیل مارکتینگ تجربه کنید

در واقع، کسب‌وکاری که استراتژی بازاریابی ایمیلی خود را جدی نمی‌گیرد، بسیاری از مزایای تجاری از جمله داده‌های تحلیلی قدرتمند و فروش را از دست می‌دهد!

اگر دلیلی وجود دارد که شرکت شما تلاش های بازاریابی ایمیلی خود را متوقف کرده است، یا شما شروع به کار کرده‌اید، اما موانع زیادی در راه شما برای ایجاد کمپین‌های ایمیلی موفق وجود دارد، دریغ نکنید و فقط شروع کنید.

 

منبع: sendpulse

علاقه زیادی به حوزه تکنولوژی دارم برای همین تو مسیر تحصیلی رفتم کارشناسی IT و کارشناسی ارشد E-Business Management گرفتم. سال های زیادی طراح وبسایت بودم و چند سالی هم در زمینه مدیریت محتوا، سئو سایت و استراتژی محتوا کار کردم. در حال حاضر هم مشاور دیجیتال مارکتینگ دو استارتاپ هستم و هم به صورت فول تایم در یک استارتاپ حوزه سرمایه گذاری و مالی لید تیم دیجیتال رو به عهده دارم. در وب سایت شخصی خودم بیشتر دوست دارم مقاله‌هایی که کاربردی هست رو ترجمه کنم تا بقیه دوستانم بتونن استفاده کنن.

دیدگاه خود را بنویسید:

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.